Dni ANIME
Steampunk & Cyberpunk
Kujawsko-Pomorskie Centrum Kultury w Bydgoszczy, Klub Miłośników Kultury Japońskiej „Kitsune” w Bydgoszczy, KLUB KANCELARIA, Klub Fantastyki PULSAR, Dyskusyjny Klub Filmów Fantastycznych GA GA, Młodzieżowy Dom Kultury nr 2 w Bydgoszczy, Instytut Filologii Polskiej i Kulturoznawstwa Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Kulturalni UKW, zapraszają na Dni ANIME: Steampunk & Cyberpunk, które odbędą się w dniach 11-12 maja 2015 r. w KLUBIE KANCELARIA przy ul. Przesmyk 1 w Bydgoszczy. W programie wystawa Papercraftowych modeli zamków japońskich oraz Gunpla Gundam, prelekcje miłośników kultury japońskiej, seanse ANIME oraz konkurs z nagrodami, który niedługo pojawi się na Facebooku KPCK. Serdecznie zapraszamy!
Poniedziałek – 11.05.2015
Godz. 17.00-18.00
Rozpoczęcie imprezy – Julian Waszak
Czym jest Steampunk? – Kamil Kuśmierek
Bydgoskie Stowarzyszenie Kendo, Iaido i Jodo – Anna Walc i Bernard Gorczyca
Klub Miłośników Kultury Japońskiej „Kitsune” w Bydgoszczy – Kamil Kuśmierek
Gunpla Gundam – Hubert Minta
Papercraft – Renata Górska
Twórczosć Katsuhiro Ohtomo – Kamil Kuśmierek
Godz. 18.00
Seans ANIME – „Steamboy”, reż. Katsuhiro Ohtomo
Wtorek – 12.05.2015
Godz. 17.00-18.00
Ogłoszenie wyników konkursu – Julian Waszak
Najczęstsze błędy w książkach o Japonii – Adrianna Wosińska, Wydawnictwo Kirin
Cyberpunk w literaturze – Mirosław Gołuński
Cyberpunk w filmie – Tadeusz Krajewski
Godz. 18.00
Seans ANIME – „Ghost in the Shell 2: Innocence”, reż. Mamoru Oshii
UWAGA: godziny rozpoczęcia seansów ANIME mogą ulec drobnemu opóźnieniu
ze względu na przedłużające się dyskusje miłośników kultury japońskiej 🙂
Wystawa Papercraftowych modeli zamków japońskich oraz Gunpla Gundam
będzie czynna w poniedziałek 11 maja i wtorek 12 maja od 16.00 do 19.00.
Pracownia Integracji Międzypokoleniowej
Julian Waszak
tel. 52 585 15 01
e-mail. julian.waszak@kpck.pl
Parter, pokój nr 4 i 12
Cyberpunk – jest to nurt, obecny w kinematografii, science-fiction i literaturze. Koncentruje się na ludziach, którzy żyją w nowoczesnej rzeczywistości, otoczeni zaawansowaną technologią komputerową, idealnie określa to zasada „3M – Miasto, Masa, Maszyna”. Cyberpunk zauważalny jest również w postawie życiowej, ideologii czy filozofii, skupia się wtedy na podobieństwach występujących u człowieka i maszyny, zwłaszcza w odniesieniu do Boga, duszy i świadomości.
Steampunk – (w latach 1990 nazywany Victorian Science Fiction) nurt w kulturze będący fantastyką naukową, odnoszący się do filmu, mody, literatury i komiksu. W odróżnieniu do cyberpunku, technika, która otacza bohaterów jest oparta na mechanice, nie elektronice. Akcja często rozgrywa się w epoce wiktoriańskiej, czyli erze rewolucji technicznej.
Up: J. Waszak 24.04.15