Marketing Kultury

od początku

Dział pod obecną nazwą funkcjonuje od 2012 roku. Jako samodzielna komórka Dział Marketingu i Reklamy został utworzony już za kadencji dyrektor Elżbiety Czerskiej (1990-1991). Wcześniej jego zadania realizowane były częściowo przez Dział Organizacji Imprez. Już w latach 1991-1992 redagując Wojewódzki Informator Kulturalny, Dział Marketingu i Reklamy
zajmował się promocją nie tylko przedsięwzięć własnych, ale i podejmował temat promocji całego województwa. W konsekwencji, w 1995 roku w ramach Wojewódzkiego Ośrodka Kultury, zostało powołane do życia Centrum Informacji Kulturalnej, do którego zadań należała promocja regionu. CIK, którego pomysłodawczynią była Zofia Gaca, uruchomił pierwszy w Bydgoszczy internetowy kalendarz wydarzeń(!) Do stałych zadań nowej komórki, którą przez ponad 25 lat prowadziła Hanna Ławniczak, należało gromadzenie i przetwarzanie informacji o inicjatywach i wydarzeniach kulturalnych mających miejsce w Bydgoszczy i na terenie województwa bydgoskiego a następnie kujawsko-pomorskiego.

centrum informacji kulturalnej

W grudniu 2000 roku nastąpiło połączenie CIK z Działem Promocji, który w swoich kolejnych „odsłonach” nosił różne nazwy i kompetencje, choć zawsze skupione wokół kreacji, organizacji, promocji i sprawozdawczości. W 2016 we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego uruchomiono serwis internetowy: kulturawzasiegu.pl, który prowadzony jest przez dział do dzisiaj. Rozwijane w kolejnych latach narzędzie, poprzez udział kolejnych partnerów – w tym wiodących instytucji kultury w regionie, stało się największą bazą danych gromadzącą wydarzenia odbywające się w naszym województwie.

promocja i wsparcie wydarzeń

Dział Marketingu Kultury na co dzień wspiera inne działy merytoryczne instytucji, poprzez realizację materiałów graficznych, w tym skład publikacji, promocję wydarzeń, ale także i kreacje plastyczne i oprawy scenograficzne. Dział tworzy multimedia oraz wdraża je zapewniając audio-wizualną obsługę wydarzeń, ich rejestrację oraz transmisję. Dział odpowiada za wizerunek instytucji oraz kanały komunikacji z odbiorcami w tym serwisy internetowe i media społecznościowe. Na przestrzeni lat dział był również pomysłodawcą i realizatorem własnych przedsięwzięć kulturalnych, m.in. muzycznego „Blues & Folk Festiwal”, teatralnych „Międzynarodowych Spotkań Artystów Ulicznych – Bydgoszcz Buskers Festiwal”, czy tanecznego „Brekowiska”.

Aktualny zespół Działu: Tomasz Cugier, Jędrzej Kubiak, Adam Major, Anna Serwach, Marcin Wachniak (kierownik), Daria Wojnicka.

Kierownik Marketingu Kultury:

MARCIN WACHNIAK
marcin.wachniak@kpck.pl
promocja@kpck.pl
tel. 52 585 15 01 wew. 107

Zespół Marketingu Kultury:

JĘDRZEJ KUBIAK
promocja
jedrzej.kubiak@kpck.pl
promocja@kpck.pl
tel. 52 585 15 01 wew. 107

ANNA SERWACH
promocja,
portal Kultura w Zasięgu
anna.serwach@kpck.pl
redakcja@kulturawzasiegu.pl
tel. 52 585 15 05

DARIA WOJNICKA
grafik
daria.wojnicka@kpck.pl

tel. 52 585 15 01 wew. 119

 


Biuletyn Informacji Publicznej Profil społecznościowy Facebook Serwis Youtube KPCK Kultura w zasięgu
Kultura w zasięgu KPCK jest instytucją kultury Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Kujawsko-Pomorskie Centrum Kultury w Bydgoszczy pl. Kościeleckich 6, 85-033 Bydgoszcz, tel. 52 585 15 01