Dzieci sieci
19 czerwca odbędzie się seminarium dla Słuchaczy Akademii Sztuk Wszelakich zatytułowane „Socjologia Internetu: dzieci sieci”, który wygłosi dr Piotr Siuda. Zajęcia odbywają się w sali nr 15 w budynku Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy przy ul. Jagiellońskiej 11. Seminaria i wykłady rozpoczynaj się o godzinie 16.00. Dojazd: tramwaje linii 2, 4, 5, 6, 8 oraz autobusy linii 51, 52, 55, 56, 58, 59, 64, 66, 80, 86. Na wszystkie pytania dotyczące Akademii Sztuk Wszelakich odpowiedzą pracownicy KPCK w budynku przy placu Kościeleckich 6, pokoje nr 4 i 12, w godzinach od 9.00 do 14.00 od wtorku do piątku. Serdecznie zapraszamy!
Biogram dra Piotra Siudy:
doktor socjologii; zainteresowany socjologią kultury, społecznymi aspektami internetu oraz edukacją medialną. Adiunkt w Katedrze Socjologii na Wydziale Administracji i Nauk Społecznych UKW w Bydgoszczy, wykładowca na Humanistyce 2.0 tej uczelni. Autor książek Religia a Internet (2010), Kultury prosumpcji (2012) oraz Japonizacja (2014); publikował w wielu periodykach naukowych (między innymi w „European Journal of Cultural Studies”, „Studia Socjologiczne”, „Kultura i Społeczeństwo”, „Kultura i Edukacja”). Koordynator projektów badawczych finansowanych z grantów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w tym zadania Prosumpcjonizm pop-przemysłów; Dzieci sieci i Dzieci sieci 2.0. Wykonawca w projektach finansowanych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Sekretarz Toruńskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, współpracuje z Wydawnictwem Naukowym PWN w organizacji sympozjów dla naukowców.
Więcej informacji o wykładowcy:
Kontakt z wykładowcą:
Polecana literatura:
- Czarnecki M., Edward Snowden. To on ujawnił totalną inwigilację, „wyborcza.pl”.
- Drzewiecki R., Systemy wyceny człowieka. Oto jak Big Data rządzi światem, „forsal.pl”.
- Kuczyński G., Ochrona prywatności w internecie, „Marketing w praktyce” 2009 nr 3, s. 30-32.
- Lisiecki M., Sowiński M., Targetowanie behawioralne – jak ominąć pułapki, „Marketing w Praktyce” 2009 nr 8, s. 8-11.
- Orliński W., Internet. Czas się bać, Warszawa 2013.
- Siuda P., Stunża G.D. (red.), Dzieci sieci – kompetencje komunikacyjne najmłodszych: Raport z badań, Gdańsk 2012.
- Siuda P., Stunża G.D., Dąbrowska A.J., Klimowicz M., Kulczycki E., Piotrowska R., Rozkosz E., Sieńko M., Stachura K., Dzieci Sieci 2.0. Kompetencje komunikacyjne młodych, Gdańsk 2013.